وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد 
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد: شورای شهر باید تقویت کننده شهردار باشد

  • کد خبر: ۱۳۷۰۶۶
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد: شورای شهر باید تقویت کننده شهردار باشد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مولفه‌های مهم جنگ شناختی این است که دشمن بزرگترین و مهم‌ترین شاخص عملکرد و ارزش حاکمیت را اعتبارزدایی و کم ارزش کرده تا جایی که آن را منشأ ناکارآمدی جلوه می‌دهد تا به مقاصد براندازی جریان حاکم برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، ناطق پیش از دستور شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

«هوالعلی»

پیروزی عزت آفرین تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را که با توکل بر خدا و تکیه بر هویت دینی و ملی خودشان آغاز و با سر دادن سرود پر افتخار ملی و ابراز شادمانی با شادی مردم آن را به کمال رساندند را تبریک و آرزو داریم در مسابقه بعد نیز دل و حال مردم را شاد و خوب کنند

آفرین بر غیرت شما ملی پوشان ایران اسلامی

همچنین هفته بسیج که مظهر اقتدار ملی و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است را نیز تبریک عرض می‌نماییم.

در ابتدا گلایه و اعتراض خودم را نسبت به اتهامی که به نمایندگان محترم شورای اسلامی شهر در شب حادثه شهادت دو بسیجی مخلص و مظلوم از سویی عزیزانی که شاید انتظار نمی‌رفت چنین اشتباه بزرگی را به دلیل داشتن جایگاه بی‌طرفی و علم حقوق مرتکب شوند ولی متاسفانه زده شد، ابراز می‌دارم.

مراسمی که به برکت خون به ناحق ریخته شده دو شهید جوان و در این شرایط اجتماعی باید باعث همدلی و اتحاد و انسجام نیروهای انقلابی باشد، با تهمت‌هایی تبدیل به تفرقه و جدایی و دو قطبی کردن در نیروهای انقلابی شد.

إن شاءالله با شناختی که داریم حتما ایشان در مقام جبران در خواهند آمد.

در جایی که زمزمه اختلاف شدت گرفت کلام نورانی و حکیمانه نائب امام زمان علیه السلام به عنوان فصل‌الخطاب آبی بر آتش تفرقه خواهد بود؛ مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۳ دی ماه سال ۹۲ در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص روابط شهرداری و شورای شهر فرمودند شورای اسلامی شهر باید علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن حمایت هم بکند و کارها بر اساس تفاهم برادری و داشتن وظیفه مشترک به پیش رود شهردار باید به شورای شهر توجه داشته باشند و شورا هم شهردار را تقویت کند شهردار توجه داشته باشد که شورای شهر ریشه اوست.

شورای شهر هم مدیری را که انتخاب کرده با همه وجود تقویت کند؛ با هم باشید شورای شهر شهردار را تقویت کند چون سربازی است که او را به وسط میدان فرستاده است بنابراین باید پشت جبهه را به طور کامل داشته باشند.

دوستان و عزیزان علت این سیاه‌نمایی‌ها و بی‌اطلاعی‌ها برخی حتی نخبگان جامعه از عملکرد قابل دفاع و تقدیر دوره ششم مدیریت شهری این است که ما دچار جنگ شناختی شدیم.

جنگی بسیار پیچیده و مرموز، جنگ شناختی جنگی است که شباهت به جنگ نرم دارد اما دیگر خبری از تلاش دشمن بر تضعیف باورها و افکار آحاد یک سرزمین با استفاده از اعتقادات باطل نیست؛ بلکه از رسانه‎‌های جدیدتر و فضاهای مجازی برای تحت تاثیر قرار دادن افراد جامعه با استفاده از سیاه‌نمایی و ناکارامد جلوه دادن دشمن را امیدوار می‌کند که سبب رویگردانی اجتماعی و از بین رفتن سرمایه اجتماعی و نیروهای مردمی با القاء اعتبارزدایی، اعتمادزدایی و نهایتاً ناامیدسازی و ناکارآمدی را به ثمر برساند.

اگر چنین شود؛ امر حق مشتبه می‌شود و تحلیل‌ها غلط به طوری که جای جلاد و شهید عوض می‌شود، جای خدمتگذار و ناکارآمد عوض می‌شود.

همین جملاتی که متاسفانه گفته می شود که مثلا؛ ما سرمایه اجتماعی خود را از دست دادیم، ما طرفداران خود را از دست دادیم، دیگر کسی ما را قبول ندارد و ... اینها نتیجه موفقیت دشمن در جنگ شناختی است که این جملات نه در مقیاس ملی و جمهوری اسلامی صادق است و نه در مقیاس محلی و شهری مثل مشهدالرضا علیه السلام جهان شهر برکت و کرامت.

یکی از مولفه‌های مهم جنگ شناختی این است که دشمن بزرگترین و مهم‌ترین شاخص عملکرد و ارزش حاکمیت را اعتبارزدایی و کم ارزش کرده تا جایی که آن را منشأ ناکارآمدی جلوه می‌دهد تا به مقاصد براندازی جریان حاکم برسد.

مثل مسأله ارتقاء جایگاه و کرامت زنان در جمهوری اسلامی در سطح ملی و تعامل بی نظیر مدیریت شهری در این دوره با دستگاههای اجرایی برای فتح گره های چند ده ساله شهر!!!

در جریان حکومت ظاهری که از طرف مولا امیرالمومنین علیه السلام پذیرفته شد ایشان فرمودند: بدانید که می‌دانید راه رسم من در حکومت داری همان روش پیامبر است؛ بیت‌المال نیز به طور مساوی بین همه تقسیم می‌شود و هیچکس بر دیگری برتری ندارد و اگر سابقه بیشتری در اسلام داشته باشید. پاداش آن نزد خداست نه بیت المال.

عدالت علی علیه السلام که شاخص و معیار با ارزش که از طرف حاکم بر مردم بود باعث شد که افرادی با سابقه در اسلام مثل طلحه و زبیر به این عدالت علی علیه السلام اعتراض کنند و جنگ جمل را به راه اندازند، چنان این عدالت‌محوری در جنگ شناختی بد جلوه داده شد که حتی افراد مسلمان با چندین سال سابقه مسلمانی به امیرالمومنین اعتراض کردند که چرا ما در ۴سال حکومت شما همیشه در جنگ هستیم و برادران مسلمان خود را می کشیم این چه حکومتی است؟

در این نوع جنگ‌ها، مدیرانی که در برابر زیاده‌خواهی دیگران مقاومت و دست رد بزند، به جای تشویق و حمایت، عزل و شهید می‌شوند ولی انسان با بصیرت و آگاه همیشه به جای مغلوب شدن در جنگ شناختی

موقعیت حق را شناخته تحلیل صحیح را استخراج کرده و به جای بسیج شدن برای از بین بردن مدیر مقاوم و کارآمد، تمام ظرفیت خود را برای هدایت و همراه کردن مخالفین در حمایت از حق و مدیر کارآمد به کار می‌بندد.

در جنگ شناختی به دلیل تحلیل اشتباه حتی خواص فکر می‌کنند مردم همین افرادی هستند که فضای مجازی را با دروغ و تهمت و لجن پر می‌کنند، در صورتی مردم و صدای آنها را باید در راهپیمایی‌ها و تشییع شهدا و ۹دی‌ها دید در سطح ملی و در سطح محلی هم مردم همان‌هایی هستند که در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شرکت می‌کنند و یا هیأت مذهبی و شورای اجتماعی که همیشه قدردان مدیرت شهری و در میدان حمایت می‌کنند، هستند.

اگر به این باورغلط رسیدیم، پس دشمن در جنگ شناختی بر ما پیروز شده در غیر اینصورت دشمن بعد از شکست فشارها را کمتر کرده و فضا مساعد خواهد شد تا دوباره با جنگی و روش شیطانی دیگر وارد عمل شود.

با اینکه فرمودند حتی فرض عدم موفقیت در دوره ششم مدیریت شهری وجود ندارد و حتما موفق و سربلند هستید ولی دوباره تحلیل مشتبه می‌شود و ابر سیاه‌نمایی فکر و ذهن را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->